Activitate Componistică

 

Compozitorul Liviu Borlan a abordat aproape toate genurile muzicale: muzică simfonică, muzică de cameră, muzică de fanfară, vocal-instrumentală, corală – laică și religioasă – instrumentală, cântece pentru copii , muzică ușoară, orchestrații pentru formații instrumentale și ansambluri vocal – instrumentale.

Muzică simfonică:

  • Uvertura “Satmar 1000” (1974);
  • Rapsodia Someșeană (1975);
  • Concertul pentru pian și orchestră “Romantism XX” (1976);
  • Concertino pentru violă și coarde (1979);
  • Concertino pentru orchestră simfonică (1980);
  • Serenada pentru vioară și orchestră de coarde (1982).

Muzică de fanfară:

  • Rapsodie (1984);
  • 5 Dansuri din Oaș (1986)

Muzică de cameră:

  • Monosonată (1984), pentru vioară și pian

Muzică corală:

  • Triptic coral maramureșean (1963), pentru cor mixt;
  • Slavă ție Românie (1964), pentru cor mixt;
  • Pânâ când o inimă mai bate (1966), cor mixt;
  • Sunt miner (1967), pentru cor mixt;
  • Ad Pacem (1972), pentru cor mixt;
  • Un veac de cântece românesc (1973), pentru cor mixt;
  • Serenada madrigal (1974), pentru cor mixt, versuri Liviu Borlan;
  • Pământ al visurilor noastre (1974), pentru cor mixt;
  • Cântec de 1 Mai (1974), pentru cor mixt, versuri de Liviu Borlan;
  • Cântec pentru Vasile Lucaciu (1975), pentru cor mixt;
  • O, țara mea (1975), pentru cor mixt, versuri de Alexandru Bălănescu;
  • Muncitorii de pădure (1976), pentru cor mixt, versuri populare;
  • De drag și de dor (1977), pentru cor mixt, versuri de Liviu Borlan;
  • Moisei (1978), pentru cor mixt, versuri de Ion Brad;
  • Epopeea someșană (1979), pentru cor mixt, versuri de Liviu Borlan;
  • Bună seara la fereastră (1979), colind pentru cor mixt, versuri populare;
  • Până când o inimă mai bate (1980), pentru cor bărbătesc, versuri de Liviu Borlan;
  • Bată-te dorul, Gutâi (1980), pentru 3 voci egale, versuri populare, în: Ecoul Patriei, București, Editura ICED, 1981;
  • Cântec nou de leagăn și de pace (1980), pentru soprană și cor de femei, versuri de Liviu Borlan;
  • Prin Maramureș pe urmele lui Bartok (1980), poem pentru soliști, cor mixt și percuție, versuri populare;
  • Demnitate (1980), poem pentru cor mixt, versuri de Sebastian Popescu;
  • Casa strămoșească (1981), pentru cor mixt, versuri de Sebastian Popescu;
  • Legământ (1981), pentru cor mixt, versuri de Sebastian Popescu;
  • Cămara Zânelor (1981), pentru cor mixt, versuri de Ion Vădan;
  • În frunte cu Partidul (1981), pentru cor bărbătesc, versuri de Sebastian Popescu;
  • Flori dalbe de pace (1982), pentru voci egale, versuri de Liviu Borlan;
  • Dorința (1982), pentru cor bărbătesc, versuri de Octavian Goga;
  • Cântec de nuntă din Vad (1982), prelucrare pentru 3 voci egale, versuri populare, în : Floare mândră din grădină, București, Editura ICED, 1982;
  • Un cântec pentru România (1982), pentru cor mixt, versuri de Sebastian Popescu;
  • Horea lui Ionaș (1982), pentru cor mixt, versuri de Gavrilă Bledea;
  • De greu gazd-ai adurmitu (1982), prelucrare pentru cor mixt, versuri populare;
  • Balada întemeietorilor de țară (1983), pentru cor bărbătesc, versuri de Gheorghe Chivu;
  • Suită oltenească (1983), pentru cor mixt, versuri populare;
  • Flori de mină (1983), suita pentru cor bărbătesc, versuri populare și de Ion Șugariu și Liviu Borlan;
  • Maramureș de legendă (1983), pentru cor bărbătesc, versuri de Liviu Borlan;
  • Acum ori niciodată, pace (1983), pentru cor mixt, versuri de Anghel Pop;
  • Judecata lui Pintea (1983), poem pentru cor mixt, versuri populare;
  • Cei cu inima română (1983), pentru cor mixt , versuri de Liviu Borlan;
  • Din iubire pentru țară (1983), pentru cor mixt, versuri de Anghel Pop;
  • Triptic la Țebea (1983), pentru tenor, recitator și cor bărbătesc, versuri de Ioan Meitoiu;
  • Suita oltenească (1984), pentru cor mixt, versuri populare;
  • Doina (1984), pentru cor mixt, versuri de Liviu Borlan;
  • Prin Țara Loviștei (1985), pentru recitator, cor mixt și intrumente de percuție, versuri populare;
  • Plaiuri ardelene (1985), pentru cor de femei, versuri de Doina Mindras;
  • Crezul suprem (1986), pentru cor bărbătesc, versuri de Vasile Gaftone;
  • Suita transilvană nr. 1 (1986), prelucrare pentru solo de bariton și cor mixt, versuri populare.
  • Doina din Ardeal (1987), pentru cor mixt, versuri de Liviu Borlan,

După 1987 activitatea lui componistică include:

  • Cântec de haiducie, pentru cor mixt
  • Cântec din Chioar, pentru cor mixt
  • Ceteruică din trei lemne, pentru cor mixt
  • Haia, haia, pentru cor mixt
  • Lasă mândră că-i vedea, pentru cor mixt
  • La altarul credinței străbune, pentru cor mixt
  • Legendă în lemn, pentru cor mixt
  • Trece badea, pentru cor mixt

Cântece pentru copii:

  • Întâia zi de școală (1976);
  • Sâmbra copiilor (1978);
  • Masa tăcerii (1979);
  • Viața, pacea (1980);
  • Mâine, cand vom fi mari (1984).

Muzică ușoară:

  • Nu mai sunt copil (1963), pentru voce și pian;
  • Un cântec rătăcit (1967), pentru voce și pian;
  • Ceas târziu (1969), pentru voce și pian.

Material preluat din lucrarea “Muzicieni din România”, lexicon bio-bibliografic vol.1 , Viorel Cosma , Editura Muzicală, București, 1989.